Рекомендуємо:

Загрузка...

Цікаве

У виданні Science була опублікована палеонтологами стаття про першому дінозавра, середовищем проживання якої була вода. Там він полював і жив, як зараз крокодили і бегемоти. Довжина цього представника стародавнього світу під назвою Spinosaurus aegyptiacus становила близько 15 метрів. Динозавр мав також щільні кістки, які дозволяли йому пірнати і добувати їжу, лапи, пристосовані для веслування, а на спині знаходився високий наріст-плавник, схожий на вітрило.

Раніше палеонтологам доводилося лише здогадуватися про існування динозаврів, що мешкають в озерах і річках. Дослідники мали всього лише декількома кістками ноги тварини, виявленими на дні древньої річки. Вчені провели аналіз ізотопів кисню у виявлених кістках, після чого прийшли до висновку, що спинозавр більшу частину часу проводив під водою, як крокодил чи бегемот. Однак для підтвердження даної гіпотези і реконструкції зовнішнього виду динозавра, у дослідників не вистачало кісток. На початку 20 століття німецький палеонтолог виявив у Єгипті частини скелета копалин, однак вони були знищені в 1943 році в Мюнхені під час союзницької бомбардування, ще до того, як їх вивчили вчені.

На щастя, відсутні частини скелета були знайдені пізніше зовсім в іншому місці. Причому, як це часто трапляється в науці, знахідка була зроблена абсолютно випадково і завдяки неймовірно вдалому збігу обставин.

Почалася ця історія з того, що в 2008 році до керівника наукової групи палеонтологів Низару Ібрагіму з Університету Чикаго, який працював на розкопках у Марокко, підійшов місцевий житель і показав кілька кісток. Вчений відправив ці кістки в Університет Хасана II в Касабланці. Після чого забув про них і по закінченні експедиції виїхав додому.

Через рік дослідник знаходився в Мілані, де відвідав музей природної історії. Там йому на очі попалися кістки ноги Spinosaurus. Як пізніше розповів сам палеонтолог, він тут же згадав кістки, які йому приніс марокканець. Вони мали такий самий розмір, колір та текстуру. Тоді Нізар Ібрагім повернувся в Марокко, щоб знайти того чоловіка, але безуспішно. Коли вже підходив до кінця передостанній день його пошукової експедиції вченого, то несподівано він побачив біля кафе потрібного йому чоловіка. Дослідник попросив його показати печеру, де той виявив давні кості. Виявилося, що в ній знаходився майже весь скелет Spinosaurus aegyptiacus.

Пізніше з'ясувалося, що вік скелет динозавра знайденого в Марокко, становить приблизно 97 мільйонів років. За словами вчених, в ту далеку епоху поверхню нашої планети була вкрита численними озерами і річками, а Spinosaurus aegyptiacus знаходився в самому верху харчової піраміди багатої екосистеми. До того ж на озброєнні динозавра були просто унікальні природні пристосування. Так, його ніздрі розташовувалися досить високо на черепі, тому навіть при частковому зануренні у воду, спинозавр міг вдихати повітря.

Також у динозавра було особливе будова щелепи і зуби загнуті, які представляли собою смертельну пастку для риб. Навіть найшвидша видобуток не могла піти від нього, так як спинозавр володів потужними передніми лапами з перетинками, якими він робив гребки. Спочатку дослідників бентежили короткі задні лапи копалини тварини, з-за яких центр ваги сильно зміщувався вперед. Однак така будова насправді було виправдано при пересуванні під водою, і особливо під час пірнання.

За словами експертів, сильно зміщений уперед центр тяжіння і короткі задні ноги були відмітною особливістю Spinosaurus aegyptiacus. Справа в тому, що інші динозаври з підряду тероподів, що становлять приблизно 37 відсотків усіх відомих динозаврів, у тому числі і найвідоміший представник цього виду - тиранозавр, мали потужні задні ноги і недорозвинені передні ноги.

В даний час вчені планують зайнятися більш ретельними дослідженнями скелета, щоб виключити ситуацію змішування кісток різних тварин, загиблих в одному і тому ж місці.

Новіші інформаційні сюжети:

Рекомендуємо:

Загрузка...

Школа життя